Skip to content

Άρθρα
Τι καθορίζει τη σχολική επίδοση των μαθητών Εκτύπωση E-mail
Για τη σχολική επίδοση των μαθητών, «κουμπούρες»... δεν υπάρχουν

Του Χρήστου Κάτσικα    www.xkatsikas.gr


Το φρουτόδενδρο
που φρούτα δεν κάνει
τʼ ονομάζουμε στείρο.
Ποιος το χώμα εξετάζει ;
( Μπ. Μπρεχτ )

Είναι γνωστό ότι, μέσα στη σχολική τάξη, υπάρχουν μαθητές με διαφοροποιημένες επιδόσεις στα μαθήματα, γεγονός που καταγράφεται στα «βαθμολόγια» που επιδίδει το σχολείο, είτε στη διάρκεια της εκπαιδευτικής χρονιάς είτε στο τέλος της.

Μια ματιά μόνο στην κατανομή των βαθμών πάνω στους οποίους «αποτυπώνεται» η σχολική επίδοση των μαθητών, αναδεικνύει αυτό που και η κοινή εμπειρία παραδέχεται, δηλαδή την ανισοκατανομή της σχολικής βαθμολογίας.


Περισσότερα...
 
Δυσλεξία Εκτύπωση E-mail

Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες πρωτοπαρουσιάστηκε το 1963 από τον Samuel Kirk.Η Δυσλεξία μπορεί να οριστεί ως ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση, την ορθογραφία και την γραπτή γλώσσα. Είναι κατά βάση μια διαταραχή που αφορά κυρίως τον γραπτό λόγο. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι ένα σοβαρό έλλειμμα στην φωνολογική ενημερότητα δηλαδή στην ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει και να χειρίζεται τους στοιχειώδεις ήχους (φωνήματα) του λόγου και να τα ταυτοποιεί με τα αντίστοιχα σύμβολα του γραπτού λόγου (γραφήματα).

Περισσότερα...
 
Συμπτώματα ειδικών μαθησιακών δυσκολιών Εκτύπωση E-mail
Έγκαιρη διάγνωση και άμεση αντιμετώπιση.

Και ξαφνικά, ένα πανέξυπνο παιδί που όλοι περιμένουν πώς και τι την πρώτη του επαφή με το σχολείο, σκοντάφτει! Από τα μισά κιόλας της πρώτης δημοτικού, όταν καλείται να σχηματίσει τις πρώτες λέξεις και να διαβάσει τις πρώτες φρασούλες, εκείνο αρχίζει να εμφανίζει προβλήματα.

-Διαβάζει συλλαβιστά, κομπιαστά, μονότονα.
-Ενώνει τις λέξεις και μπερδεύει τις αράδες.
-Παραλείπει φωνήεντα και παρεμβάλλει άλλους φθόγγους.
- Δεν ανταποκρίνεται στα σημεία στίξης και αδυνατεί να καταλάβει πλήρως το νόημα του κειμένου.
-Το γραπτό του είναι ακατάστατο και δυσανάγνωστο: συχνά, οι λέξεις είναι γραμμένες "καθρεπτικά" (εντελώς, δηλαδή, αντεστραμμένες).
- Κεφαλαία γράμματα παρεμβάλλονται ανάμεσα στα μικρά, κόμματα και τελείες απουσιάζουν, οι λέξεις ενώνονται, κάποια σύμφωνα μπερδεύονται με άλλα.
Περισσότερα...
 
Δυσλεξία έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση Εκτύπωση E-mail
Τι είναι;
Η δυσλεξία αποτελεί μαθησιακή δυσκολία κυρίως του γραπτού λόγου και είναι συνήθως κληρονομική. Εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια, σε αναλογία προς τα κορίτσια τέσσερα προς ένα.
Περισσότερα...
 
Το παιχνίδι και η σημασία του Εκτύπωση E-mail
Γράφει η
Ερατώ Χατχημιχαλάκη
Οικογενειακή Σύμβουλος

Συχνά ακούμε γονείς να επιπλήττουν τα παιδιά τους λέγοντας: «Το μυαλό σου το έχεις στο παιχνίδι, συγκεντρώσου, σοβαρέψου επιτέλους!» Αλήθεια, αυτό είναι το ζητούμενο για τα παιδιά μας; Να συγκεντρωθούν και να σοβαρευτούν; Μήπως θα έπρεπε να είναι ακριβώς το αντίθετο; Το παιδί μέσα από το παιχνίδι μαθαίνει: να εκφράζεται, να ανακαλύπτει, να συνεργάζεται, να ανταγωνίζεται, να εισπράττει, να προσφέρει, να διασκεδάζει, να οργανώνει και να οργανώνεται, να ταυτίζεται με ρόλους, πρόσωπα και πράγματα. Διαμορφώνει δηλαδή την προσωπικότητά του. Με άλλα λόγια, μαθαίνει να ζει. Άλλωστε αυτή είναι και η έννοια της λέξης «παίζω»:

Παίζω = παις (παιδί) + ζω, Παιχνίδι = Ζωή

Περισσότερα...
 


Top